דיאגנוסטיקה ובדיקות רכב

אחת מהטכנולוגיות החשובות בעולם הרכב כיום הינה מערכת מחשוב לרכב אשר מאפשרת בדיקה ואיתור תקלות בו ללא צורך בפירוק חלקים שונים ברכב לשם זיהוי התקלה. מערכות אלה מבצעות סריקה מקיפה של מכלולים שונים ברכב, כמו מערכת הגיר האוטומטי, ולאחר איתור התקלה ניתן לתקנה באופן המתאים והיעיל ביותר. את המערכת מפעיל מכונאי רכב בעל הכשרה וידע מקצועי בתחום הדיאגנוסטיקה של הרכב. ידע זה כולל בין היתר הכרה מקיפה של מערכות הרכב השונות, כולל המערכות הממוחשבות וכן ידע בתפעול מערכות הדיאגנוסטיקה.

כיצד זה עובד?

איש הדיאגנוזה מתחבר בעזרת סורק תקלות לרכב הנבדק ובאמצעותו מבצע סריקה של מחשבי הרכב הרלוונטיים לתלונת הלקוח ומאתר תקלות אשר מצויות במחשבים אלו, זאת בהתאם לסוג הרכב והיצרן. לאחר איתור התקלה במחשב הרכב, יבדוק איש הדיאגנוזה את הנתונים הכללים של פעולת המכלול הנבדק וזאת על מנת לטפל בתקלה המופיעה ביעילות ובאופן מדויק.

דיאגנוסטיקה ובדיקות רכב

הבדיקה יכולה להיות רלוונטית לכל בעיה ברכב עליה מתלונן הלקוח (כאשר ייתכנו מספר גורמים אפשריים לתקלה) והיא מצריכה סריקה ממוחשבת לאיתור מדויק וטיפול יעיל ונכון. תקלות אלו יכולות להיות קשורות למנוע, לגיר האוטומטי ולמערכות אחרות ברכב. יש לזכור כי מערכות הרכב היום קשורות אחת לשנייה ופועלות כיחידה אחת ויתכן כי מקור תקלה בתת מכלול אחד יכול להיות בכלל מתת מכלול אחר המשפיע על פעולת תת המכלול הנבדק.

מדוע כדאי לבצע דיאגנוסטיקה לרכב?

כיום, מרבית הרכבים החדשים מצוידים במערכות מחשוב שונות, כך שהמשימה לאיתור התקלה ע"י איש הדיאגנוזה הופכת למורכבת יותר, דבר שמאריך את זמן העבודה עד לאיתור התקלה. המערכת הדיאגנוסטית בעצם מהווה כלי עבודה לאיתור וטיפול בתקלה. לאחר הסריקה הממוחשבת איש הדיאגנוזה מקבל קוד המצביע על התקלה אשר זוהתה על ידי המחשב האחראי על פעולת תת המכלול הנבדק ובהתאם לכך ניתן לקבל מידע על מקור התקלה ולתקנה ביעילות. חשוב מאוד לבצע את הבדיקה במוסך מורשה, אשר ברשותו מכשור מתאים וכן איש דיאגנוזה בעל ניסיון המכיר את מערכות הרכב והקשר בין פעולתן.

בדיקות ודיאגנוסטיקה – רק עם מכשור מקצועי

חשוב לדעת כי מכשירי אבחון ביתיים אותם אפשר לרכוש במקומות שונים אינם מהווים פתרון אמיתי לאיתור תקלות הרכב והם עלולים להטעות עקב העובדה שחלק ממכשירים אלו לא יכולים להתחבר לכלל המחשבים ברכב אלא רק לחלקם, עובדה היכולה לגרום למתן מידע חלקי בלבד. האינדיקציה המתקבלת מסריקת התקלות הממוחשבת לעיתים כללית בלבד ולכן יש צורך באיש דיאגנוזה בעל הסמכה בתחום הרכב והדיאגנוסטיקה היכול להשתמש בניסיונו והכשרתו ולפענח את אינדיקציה זו. מעבר לכך, הקוד שמאותת לנו על התקלה לעיתים יכול לאותת למעשה על התוצאה של התקלה ולא על הגורם.

דיאגנוסטיקה לגיר הרכב במכון גירים סופר גיר

אנו במכון גירים סופר גיר בע"מ מספקים שירותי בדיקה ודיאגנוסטיקה במכשור טכנולוגי מתקדם, אשר מתאם לכל סוגי הרכבים. מכשור זה מסייע בבדיקה ובכיול תיבת הגיר האוטומטית. את המכשור מפעילים אנשי הצוות המיומנים שלנו, בעלי הסמכה בתחום הדיאגנוסטיקה אשר עוברים השתלמויות וריענונים בארץ ובחו"ל, כדי להמשיך להיות מעודכנים בטכנולוגיה החדשה בעולם הרכב כדי ולספק לכם הלקוחות את השירות הטוב, היעיל והמהיר ביותר.

אנו נבדוק באופן יסודי, וללא כל חיוב, במכשור שלנו את הגיר האוטומטי של הרכב, נאבחן את התקלה ונטפל בה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מקצועיות.

דילוג לתוכן